För alla er som längtat efter att höra mig föreläsa om företagskultur finns nu hela tre publika möjligheter under hösten. Varmt välkomna!   Skapa en företagskultur som lyfter varumärket Marknadsföreningen: 4 september klockan 17:00 – 19:00.   Rekrytera rätt, utgå ifrån ditt företags kultur First Reserve: 11 september klockan 07:30 – 09:30.   Skapa kultur som driver mot dina affärsmål Stockholms handelskammare: 9 november klockan 12:00 – 14:00.

Workshops och föreläsningar med Stefan Mellsjö.

Reklambranschen har varit Stefans hemmaplan sedan mitten på 90-talet. Han är examinerad Account Planner vid Miami Ad School i San Fransisco, har läst reklamutbildningen på Beckmans Designhögskola och är diplomerad coach. Idag driver han beteendedesignbyrån Efternamn & Co. Stefans specialitet är skärningspunkten mellan företagskultur, affärsstrategier och varumärken. Under workshops och föreläsningar blandar han praktiska övningar med skruvade exempel och roliga anekdoter. Och han gör det på ett enkelt och lättbegripligt sätt. Det handlar om oss människor, våra drömmar och hur vi uppför oss i verkligheten. EXEMPEL PÅ ÄMNEN • Företagskultur • Nudging • Hur smakar ett varumärke? • Självstyrande organisationer • Hypereffektiv affärs- och marknadsplan • Lögn, förbannad lögn och big data KUNSKAPSFÖREDRAG 45 min – 1,5 timmar. – Vad gör andra företag i liknande situation som er? Utifrån en tydlig problemdefinition tar vi fram exempel på hur företag runt om i världen har tacklat liknande utmaningar. En föreläsning passar bra i kombination med andra föredrag under en heldag om företagsutveckling. Eller andra sammanhang där företaget diskuterar sin framtid, t.ex. en konferens eller styrelsemöte. WORKSHOP 1 heldag eller 2 halvdagar. – Dagen är till för att inspirera och väcka tanken på vad som är möjligt, mer än att ge ett slutgiltigt resultat. Deltagarna får många nya redskap till sitt dagliga arbete och kunskap om ämnet vi jobbar med. Uppdelningen är 50% inspiration och 50% övningar för att få igång fantasin och tänka smart. WORKSHOPSERIE 4 – 10 halvdagar samt uppföljning efteråt. – Här arbetar vi igenom ämnet och kommer fram till beslut. Efter workshopen återstår bara att genomföra förändringen. Fördelen med att sprida träffarna i tid är att du kan ta fram underlag och förankra förändringsarbetet med personalen. Du får allt bakgrundsmaterial du behöver. INJEKTION 45 min – 1 timme, vid minst 5 tillfällen. – En workshop uppdelad i små portioner. Passar utmärkt som en kunskapsinjektion i samband med styrelsemöten eller andra sammankomster där det är svårt att få tillgång till en specifik grupp under en heldag. Träffarna är uppdelade på 50% inspiration och 50% övningar. För att få extra mycket effekt kan övningarna anpassas utifrån vad som står på respektive dags agenda. ONE SIZE DOESN’T FIT ALL Uppläggen är enbart förslag. Alla företag är unika och har unika förutsättningar. Därför anpassas alltid workshops och föredrag för att lösa just dina utmaningar.
”Jag har lärt mig mer på att lyssna på dig i två dagar, än av att studera marknadsföring i tre år på universitet.”
Student, Karlstads Universitet
”Du är ju rolig!?!”
Anonym
”Jag har fått ett helhetsperspektiv och en tydlig modell att jobba efter.”
Marknadschef