Nästa föreläsningen med Stefan Mellsjö är den 11 december kl. 17:00. Då pratar han på Marknadsföreningen i Stockholm om Nudging. – Konsten att ”knuffa” kunder i den riktning du vill. Exempelvis till att köpa mer, oftare eller till högre pris. Anmäl dig på www.mis.se.

Föreläsningar och workshops med varumärkesstrateg Stefan Mellsjö.

Reklambranschen har varit Stefans hemmaplan sedan mitten på 90-talet. Han är examinerad Account Planner vid Miami Ad School i San Fransisco, har läst reklamutbildningen på Beckmans Designhögskola och är diplomerad coach. Stefans specialitet är skärningspunkten mellan varumärken, företagskultur och affärsstrategier. Idag driver han beteendedesignbyrån Efternamn & Co.

Stefan föreläser om företagskultur, varumärken och hur företag kan marknadsföra sig effektivt. Han blandar praktiska övningar med skruvade exempel och roliga anekdoter. Och han gör det på ett enkelt och lättbegripligt sätt. Det handlar om oss människor, våra drömmar och hur vi uppför oss i verkligheten.

EXEMPEL PÅ WORKSHOPS OCH FÖRELÄSNINGAR
• Styrning av företagskultur
• Vad är kultur?
• Hur smakar ett varumärke?
• Nudging
• Lögn, förbannad lögn och big data

Alla ämnen går att hålla som både workshops och föredrag. Exempel på upplägg:

FÖRELÄSNING
45 min – 1,5 timmar. – En föreläsning passar bra i kombination med andra föredrag under en heldag om företagsutveckling. Eller andra sammanhang där företaget diskuterar sin framtid, t.ex. en konferens. Uppdelningen är 50% inspiration och 50% övningar tillsammans med deltagarna för att få igång fantasin och tänka smart.

FÖRELÄSNING/WORKSHOP
1 heldag eller 2 förmiddagar. – Dagen är till för att inspirera och väcka tanken på vad som är möjligt, mer än att ge ett slutgiltigt resultat. Deltagarna får många nya redskap till sitt dagliga arbete och kunskap om ämnet vi jobbar med.

WORKSHOP
2 heldagar eller 4 förmiddagar samt uppföljning efteråt. – Här arbetar vi igenom ämnet och kommer fram till beslut. Efter workshopen återstår bara att genomföra förändringen. Fördelen med att sprida träffarna i tid är att du kan ta fram underlag och förankra förändringsarbetet med personalen. Du får allt bakgrundsmaterial du behöver.

ONE SIZE DOESN’T FIT ALL
Uppläggen är enbart förslag. Alla företag är unika och har unika förutsättningar. Därför anpassas alltid föredrag och workshops för att lösa just dina utmaningar.

”Jag har lärt mig mer på att lyssna på dig i två dagar, än av att studera marknadsföring i tre år på universitet.”
Student, Karlstads Universitet
”Du är ju rolig!?!”
Anonym
”Jag har fått ett helhetsperspektiv och en tydlig modell att jobba efter.”
Marknadschef